Jeg er en mann. Alt jeg skriver er sant.

lørdag, januar 20, 2007

Deit seks

Mann:
Hvorfor driver du og skriver at du er singel?

Lindkvist:
Som feminist sympatiserer jeg meg med svake og stigmatiserte grupper og tenkte jeg skulle slå et slag for de single ved å være en av dem.

Mann:
…Som feminist… er det slik du skal starte enhver setning fra nå av?

Lindkvist:
Som ny kulturredaktør i Fett er jeg redd for at den setningen vil forekomme med økt hyppighet ja.

Mann:
Men du er jo ikke singel!

Lindkvist:
Det var jo slutt når jeg skrev den petiten til Klasseklampen.

Mann:
Vi hadde bare en pause.

Lindkvist:
Jeg trodde pause var en eufemisme for å gjøre det slutt.

Mann:
Jeg er lei av at menn ringer deg midt på natten.

Lindkvist:
Jeg forsøker å huske å sette mobilen på lydløs.

Mann:
Han ene frir jo også.

Lindkvist:
Jeg tolker ikke den meldingen som et frieri.

Mann:
Du må slutte å ta telefonen i det minste.

Lindkvist:
Ja, men hvor var du?

Mann:
Du vil vel ikke akkurat ha meg med når du skal på feministbloggtreff?

Lindkvist:
Eh…nei.

Mann:
Eller når du skal på redigeringsjobbing i Fett?

Lindkvist:
Eh…nei.

Mann:
Eller når du skal på møte i Damenes Tale?

Lindkvist:
Nei, selvs-

Mann:
Eller når du skal på Ladyfest-møte?

Lindkvist: Og poenget...

Mann:
Eller når du skal på møte i Kvinner-uten-barn-gruppa?!

Lindkvist: Poenget ditt er?

Mann:
Hadde du ikke allerede møtt meg ville du aldri funnet en mann. Du menger deg jo bare med kvinner!

Lindkvist:
Jeg trodde du klagde over at det var for mange menn i livet mitt, nå virker det som du synes det er for mange kvinner.

Mann:
Du er i ferd med å gjøre hele livet ditt til et feministisk prosjekt.

Lindkvist:
Det er godt jeg har deg da, som en motpol.

(Deit fem her.)

Ingen kommentarer: