Jeg er en mann. Alt jeg skriver er sant.

mandag, desember 04, 2006

Lindkvist leser


Nytt nummer av Fett er på vei. Det er lansering i morgen tirsdag 5. desember kl 18.00 på Sound of mu. Temaet er klasse og May-Britt B. Bakker kommer, hun har skrevet om arbeiderklasseoppvekst på Frogner.

Også Ellisiv Lindkvist kommer og hun skal lese kortprosa. Det virker som hun forsøker å ynde seg inn i Fett-redaksjonen, til tross for at mange bloggende feminister (og andre) påpeker at Fett er et marginalt miljø. (Men hva er galt med å være en del av et marginalt miljø? Ingenting.)

Uansett har Lindkvist fått kortprosa på trykk i fett, så hun kommer nok til å lese denne teksten. Antakelig kommer hun også til å lese denne teksten og kanskje denne.

Sound of mu er et lite lokale så det skal ikke mer til enn at en del av det marginale Fett-miljøet møter opp før det virker passe fullt og kanskje til og med trivelig. Er du mer enn gjennomsnittlig interessert i Fett, Sound of mu, feminisme, klasse, øl, Lindkvist, kortprosa eller marginale miljøer kan du jo ta turen innom. Vær hilset og velkommen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Synd, Ellisiv. Du trengs ikke lenger. Som oppleser. Sånn er det med teknologien, noen blir bare overflødige og må finne seg noe annet å gjøre. Nå fins det nemlig datamaskiner som gjør jobben. åpne f.eks oslo.kommune.no, merk noe tekst og klikk på "play"-ikonet litt oppe på siden så leser den høyt for deg.
Men jeg foretrekker nå fortsatt å høre på det.

Anonym sa...

Jeg mente: jeg foretrekker å høre på deg. Ikke "på det".

Anonym sa...

Jeg tror faktisk ikke jeg vet om noen bedre høytleserforfattere enn deg. Det måtte være torbjørn egner på radioen eller noe sånt med det er jo ikke det samme.

Lindkvist sa...

Takk skal du ha Øyvind. Nå har jeg hatt to opplesninger i Korpilombolo. Og for første gang en opplesning for barn (mellom 12 og 16). Neste gang jeg skal lese opp i Oslo skal jeg invitere deg.