Jeg er en mann. Alt jeg skriver er sant.

onsdag, februar 14, 2007

Drømmemannen 2

Ring-ring.

- Hallo.

- Hei, Mamma, det er meg.

- Hei.

- Jeg trenger din hjelp.

- Ja?

- Det gjelder en mann.

- Ja?

- Eller Mannen.

- Menn i det tjueførste århundre er så treige. De tror de alltid skal ha tjangs hos kvinner. Så de utsetter å binde seg. Men de har jo også behov for nærhet.

- Jeg har funnet han.

- Hvem da?

- Drømmemannen.

- Å?

- Ja, jeg er overbevist om at vi virkelig passer sammen.

- Passer sammen? Hva med forelskelsen?

- Forelskelse er oppskrytt. Jeg tror mer på arrangerte ekteskap.

- Arrangerte ekteskap?

- Ja, det er derfor jeg trenger din hjelp.

- Til å arrangere ekteskap?

- Ja, det må jo ikke være et ekteskap, jeg er radikal og ekteskapet er en heteronormativ kristenkonservativ kjønnsstereotypi.

- Du vil jeg skal arrangere noe, men ikke nødvendigvis et ekteskap?

- Nettopp. Vil du det?

Ingen kommentarer: