Jeg er en mann. Alt jeg skriver er sant.

mandag, august 24, 2009

Fem feministiske favoritter

Takk for meg, Fett.

Jeg sluttet som kulturredaktør i Fett ved årsskiftet. Det lå ingen dramatikk i den avgjørelsen, etter to år var det ok å avslutte, la andre overta, gå videre.

Jeg har lenge tenkt å kommentere min avgang med noen feministiske favoritter. Jeg har det med å tenke mer enn jeg blogger. (På en måte et sunt tegn, vil jeg tro.)

Det finnes mange favoritter jeg kunne nevnt: romaner, dikt, dramatikk, musikk. Og siden dette er min blogg kan jeg jo komme med mine feministiske favoritter eller andre favoritter når jeg måtte ønske.

I dag har Fjordfitte et nytt innlegg. Fjordfitte er en blogg i nærmest egen klasse. Hun er konsekvent innenfor sin stil og sjanger. Hun er verdens beste blogg (hvert fall på norsk). Fjordfitte er bortimot en million ganger bedre enn små glitrefitter som gjerne vil ha paljetter på trusa.


Så her kommer fem feministiske favoritter i form av bloggposter fra den siste tiden.

1. Fjordfitte: Kvinner og klær
Jeg sier som Suzy Dahl - dette innlegget skulle jeg gjerne ha skrevet selv. Eller som jeg sier på twitter: Fjordfitte er norges mest klarsynte blogger.

Kvinnekongen gir det inn med teskjeier.

3. FrMartinsen: Definer i vei
FrMartinsen er klok og diplomatisk.

4. Fjordfitte: Feministologi.
Klassisk fjordfitte.

5. Kvinnekongen: Feminisme er ikke
Feminisme er ikke født i går.

Enjoy!

2 kommentarer:

Fjordfitte sa...

*rødme* Neida, jeg tar det som en mann.

Anonym sa...

Hei!

Nå ble jeg kjempeglad!
Synes du virkelig det?

Liker meg i dette selskapet, altså!!

Stas.