Jeg er en mann. Alt jeg skriver er sant.

mandag, oktober 29, 2007

Feminister best i senga

Det er riktignok en stund siden Drusilla skrev om denne gode nyheten "Feminism and romance go hand in hand" og jeg har ikke blitt så glad siden Dagbladet Magasinet kunne vise til en undersøkelse som slo fast at barnløse er mer lykkelige. (Symptomatisk nok var det bare folk med barn som ble intervjuet og ingen trodde på den, men uansett.)

Også Dagbladet har funnet undersøkelsen og lagd den lett pirrende (ikke sant? ikke sant?) overskrifta: Feminister er best i senga.

På Underskogen har visstnok Dagbladet-lenken ført til en lang diskusjon om hår under armene. Vel, jeg kan ikke helt forstå at hår under armene har så mye med sex å gjøre, det har vel mer med framvisning av kvinnelighet i (semi)offentlige rom å gjøre. Og en rask undersøkelse hvor jeg spurte fire heterofile menn slo fast at hele 75% syntes det var sexy med hår under armene på kvinner (på vegne av vanvittig mange!). Diskusjonen startet med at: det er altså ikke sant at feminister er stygge og har hår under armene.

Jeg synes diskusjonen er et sidespor, dessuten er jeg så glad over at den objektive og nøytrale amerikanske forskningen har slått fast at

feminister har de beste kjærlighetsrelasjonene

at jeg i grunnen bare har tenkt å synge tra-la-la ganske lenge.

Det er jo nesten så man ikke trenger å blogge når slike glad-saker ser dagens lys. Tra-la-la.

Ingen kommentarer: