Jeg er en mann. Alt jeg skriver er sant.

tirsdag, juni 02, 2009

Har vært på Lillehammer i år også


Jeg var der for tre år siden også - i 2006 - da var jeg en fersk blogger, en upublisert forfatter og kjente færre mennesker i Litteratur-Norge. Det var hyggeligere å være der i år. Selv om jeg for tre år siden også var konferansier og i år kun seminar-deltaker på Kritikerseminaret

Likefullt tror jeg den årlige postfestival-depresjonen i år ble knust av at jeg etter festivalen dro rett opp i høyden til hytte på fjellet, strålende sol, lange turer og årets første bad i fjellvann på tusen meters høyde og i mai måned (såvidt det var.)

For tre år siden hadde jeg ikke kamera. Jeg kjøpte mitt første (og sålangt eneste) digitalkamera rett etter Lillehammer 06, bare for å bære rundt på kameraet på Litteraturfestival i 2007, 2008 og 2009 uten å ta ett eneste bilde. Sånn kan det gå. Legger merke til at min tilstedeværelse på Lillehammer Litteraturfestival i årene 2007 og 2008 ikke har forårsaket så mye som en bisetning på denne bloggen. Sånn kan det også gå. Bra jeg er inne i en tid for ny giv for blogginga og ivrigere enn noen sinne fyller opp spalteplass på internettet.


Tilbake til saken: Lillehammer Litteraturfestival. Der var det mye fint å ta i mot. Høre på foredrag, lytte til opplesninger. Det var hyggelige folk, noen av dem blogger også. Og det var selvsagt pene mannlige forfattere

Får eventuelt komme tilbake til saken.

Ingen kommentarer: