Jeg er en mann. Alt jeg skriver er sant.

mandag, juni 08, 2009

Mamma ringer

-         Hallo?

-         Hei, det er meg. Jeg har tenkt på en ting.

-         Ja?

-         Du har ingen hobby!

-         Eh…jo?

-         Du har bare teater og litteratur og det er strengt tatt mer jobb enn hobby.

-         Ja, for så vidt…

-         Du trenger en hobby!

-         Hmmm.

-         Jeg syns du skal begynne å synge i kor.

-         Mamma!

-         Ja, du har en nydelig stemme. Dessuten er det så moro å synge.

-         Jeg har ikke tid til å synge i kor.

-         Det er det jeg ønsker meg i bursdagsgave.

-         Gave?

-         Ja, jeg ønsker meg i bursdagsgave at du begynner å synge i kor.

-         Hva slags gave er det?

-         Den eneste gaven som vil gjøre meg glad.

 


(tidligere har jeg ringt mamma)

6 kommentarer:

Alt godt sa...

:lol: Dei får seg til å seie dei utrulegaste ting. "Eg skulle ønske at du berre gjekk deg ein tur rundt huset av og til!" (Velmeint uttrykk for at no har du blitt overvektig og bør trimme meir) Edemuli?

Lindkvist sa...

Mødre har vel lov til å si ting til sine barn som man ikke vil si til andre. De er en utvidet del av dem selv. Og kan kritiseres mer. Elskes mer. Osv.

Avil sa...

Fantastisk, invaderande og velmeint.

Lindkvist sa...

Ja, bare jeg ikke blir saksøkt nå for å ha framstilt alt feil samtidig som jeg reklamerer med at "alt jeg skriver er sant".

Anonym sa...

Ha ha - den var god! Lykke til i koret!

Neglecta sa...

Eller som min mor sa; "Du må jo ha et LIV!" Hrmf, underlig hvordan mødre vet "best"...