Jeg er en mann. Alt jeg skriver er sant.

onsdag, mai 02, 2007

Lindkvist i Henne


Ja, så er Lindkvist i Henne. Av alle ting som singel. Det er jo fristende å påstå at hun slettes ikke er singel lenger. At hun har funnet selveste Drømmemannen
og at han selvfølgelig er feminist,
men det spørs hvor mange som vil tro på det.

Uansett i Henne er det bilde av LIndkvist (som Lindkvist strengt tatt ikke er fornøyd med) under Overskriften "Fra peppermø til partyjente" (ha-ha) og med Carrie Bradshaw (som visst heter noe annet i virkeligheten) på motstående side. Ingressen sier: "Før fikk kvinner være biske i fred. Dagens single skal være varmesøkende sexbomber."
Og hva sier Lindkvist ifølge Henne?

- Jeg opplever at folk synes synd på meg, og kommer med velmenende råd om hva jeg kan gjøre for å skaffe meg en mann. Men hvis primærmålet mitt var å få en mann, ville jeg vært gift for lenge siden, sier hun.

Da filansskribenten Ellisiv Lindkvist (33) nylig ble singel, brukte hun sin spalteplass på Klassekampens sisteside til å ironisere over sin egen situaasjon og "annonsere" etter en brukandes mann. Tanken var å røske litt i myten om at singel og taper er to sider av samme sak.


Lindkvist sier noe mer som er på trykk. Ellers sa selvfølgelig Lindkvist en hel del som ikke er kommet med. Men noe av det Lindkvist sa lar Henne eksperter si isteden.

Og selvfølgelig lar jeg også denne posten få etiketten feminisme, for grunnen til at jeg sa ja til dette, (bortsett fra å få komme på trykk som en stigmatisert gruppe og se meg selv i et dameblad), var jo at jeg faktisk mener noe, men da kan man kanskje like gjerne lese det jeg skrev som Nysingel i Klassekampen.





1 kommentar:

Anonym sa...

Milde måne. Du er jammen i vinden!