Jeg er en mann. Alt jeg skriver er sant.

fredag, august 29, 2008

Hjelp, jeg leser ikke bøker!

Så lenge jeg kan huske har jeg lest skjønnlitteratur. Kontinuerlig. Jeg leste ut en bok, som regel en roman og fant en ny. Nå er det en måned uten at jeg har holdt på med en bok. Det er lenge for en bokorm som meg. Hva skjedde? Vel, jeg var i innspurten av et jobbeprosjekt og sliten da jeg gikk til sengs, noe som ofte har vært lesetid. Har brukt DVD (tv-serier og filmer) som input til dramaturgi, inspirasjon og også som avkobling. 
I disse fire ukene  er den eneste hele boka jeg har lest er Husfred av Alison Bechdel, for å skrive om den til Klassekampen (på trykk i dag, legger ut artikkelen etterhvert) noe som således nesten ikke kan regnes, siden det var jobb og siden jeg leste den for første gang tidligere i år. 
Bokhyllene vokser, nye uleste bøker kommer og stiller seg opp ved siden av eldre også uleste bøker. (Joda, det er en del leste bøker der også.) Og teskelen blir høyere. Hva kan jeg lese nå? Noe litt lett og morsomt for å feste grepet om lesningen igjen før jeg tar noe tyngre og mer krevende? Dikt? De er i hvert fall korte? Noveller? Eller en lang handlingsmettet roman som drar meg inn i handlingen igjen?

Ingen kommentarer: