Jeg er en mann. Alt jeg skriver er sant.

onsdag, april 02, 2008

Om kvinnehat på Verdibørsen

Lindkvist har vært på besøk hos NRK i dag og snakket om kvinnehat med Verdibørsen. Vi får håpe det gikk bra. I motsetning til intervjuer er det vanskeligere (og for tidkrevende sier journalisten) å få høre sine egne utsagt til sitatsjekk. Jeg tror ikke jeg har sagt noe veldig dumt eller noe jeg angrer på, men det er jo ikke alltid det en sier muntlig kommer ut som en veldig presist formulert setning med en gang. Det er fordelen med skrift, man kan redigere seg selv. Nå må jeg stole på at journalisten redigerer meg.

Uansett synes jeg det er litt morsomt at jeg er blitt en offentlig feminist, som man ringer til og spør hva mener om det ene eller andre. Jeg sier ja, som regel. Blant annet fordi mange sier at kvinner alltid sier nei og ergo er det lettere å spørre menn. Og fordi jeg synes det er viktig å snakke om disse tingene. Seriøst altså, jeg er engasjert på ekte vis. En glødende engasjert feminist, der har du meg altså. Fortsatt interessert? Skru på radioen grytidlig lørdag morgen klokka 08.05 eller hør reprisen søndag kl 17.03.

På P2 selvfølgelig.

Ingen kommentarer: