Jeg er en mann. Alt jeg skriver er sant.

onsdag, april 16, 2008

Hurra for operaen!

Når det er sagt, (jfr forrige post) at jeg har tenkt å fortsette å være rasende, kan jeg si at jeg av og til er glad også. Når operaen åpna på lørdag for eksempel. Jeg var glad fordi bygget ble noe av, og ser helt fantastisk ut. Jeg er glad for at det ligger i Bjørvika og ikke på Vestbanen.

Jeg er glad fordi det er en gave til hele folket. Fordi det å tørre å si ja til opera er et stort, godt og langsiktig kulturprosjekt. Det er kanskje ikke siden Vigelandsparken Norge har gjort noe tilsvarende. Fordi alt tøvet om elite og folk flest er et samrøre. Fordi at selv om man ikke liker verken opera eller ballett er bygget fantastisk. Som Erling Dokk-Holm sa på NRK p2, at hvis man liker godt snekkerarbeid, kan man ha en helaften på operaen bare på det.

(Nei, jeg var ikke glad over å bare kunne se det på TV, men jeg innser at jeg ikke tilhørte de utvalgte som ble invitert. Ikke engang de tohundre som "vant" to billetter til bare 1500 kroner pr pers)

Ingen kommentarer: