Jeg er en mann. Alt jeg skriver er sant.

mandag, juli 02, 2007

Terapeuten min sa

I det siste (les siste halvår) har Lindkvist påberopt seg å være både glad, ja, rent overstrømmet av glede samt very important og viktig og ettertraktet. Men det har ikke alltid vært slik. Lindkvist har hatt tunge stunder. Ja, rent ulykkelig har hun vært. Så ulykkelig at hun gikk til terapi.

Slik gikk det -

Lindkvist:
Å – jeg er så ulykkelig.

Terapeuten:
Det er ikke rart at du er ulykkelig med din årsinntekt.

Lindkvist:
Å?

Terapeuten:
Du stenger av dine behov.

Lindkvist:
Jeg har jo det jeg trenger.

Terapeuten:
Du er ikke klar over hva du trenger.

Lindkvist:
Hva trenger jeg?

Terapeuten:
Det er mye glede knyttet til å kjøpe ting.


Lindkvist:
Jeg har mange ting jeg.

Terapeuten:
Bil for eksempel.

Lindkvist:
Bil?

Terapeuten:
For mange er det å kjøre bil en stor glede.

Lindkvist:
Men jeg trenger jo ikke bil i Oslo.

Terapeuten:
Du fornekter dine behov.

Lindkvist:
Tror du jeg vil bli mer lykkelig om jeg kjøper meg en bil?

Terapeuten:
Ja.

Ingen kommentarer: