Jeg er en mann. Alt jeg skriver er sant.

onsdag, mai 20, 2009

Dagsavisen i går

Jeg la merke til at Dagsavisen i går valgte å fronte fire mannlige kommentatorer på forsiden av Dagsavisen. Med fotobyline. Der var Einar og Halvor og Reidar og Geir - eller hva de nå het, alle sammen. Jeg går ut fra at Dagsavisen vil hjelpe og løfte fram disse flotte mennene og apellere til leserne om at hvis du er interessert i mannlige kommetatorer så er vi de beste.

Hovedoppslaget var et et bilde av to menn. I tillegg en søt liten Alexander Rybak oppe i venstre hjørne.

Tilsammen syv menn på forsiden. 

Ingen kvinner. 

Gratulerer Dagsavisen. Noen som har sett noe bedre?

3 kommentarer:

Anonym sa...

hvilke saker som omhandler kvinner mener du burde hatt spalteplass, kontra disse mennene?

ikke det at jeg er mer interessert i Rybak enn i aqua-Lene, men den uendelige sutringen over mangelen på kvinner på forsider o.l. holder ikke!
hadde det vært mye bedre om man hadde hatt en "hjemme hos" reportasje med Rita Ottervik?

Anonym sa...

Én (1) dag i Dagsavisen uten en kvinne på forsiden? Nei, det er det verste jeg har hørt!

Feministisk krampetrekning...

Lindkvist sa...

Det er verken hovedoppslaget eller Alexander Rybak jeg reagerer på. Men jeg syns det er påfallende at Dagsavisen velger å profilere fire ulike mannlige kommentatorer på forsida samme dag.