Jeg er en mann. Alt jeg skriver er sant.

fredag, april 24, 2009

Et teknisk problem

Jeg har en spalte på baksida av Klassekampen i dag. Da har jeg teksten i et word-dokument og kopierer den inn når jeg skal legge den ut på bloggen min. Dette fungerer fint på pcen min. På macen min lar ikke dette seg gjøre. (Jeg kan klippe og lime med eple-symbolet, altså). Da havner teksten nedenfor denne ruten hvor den skal plasserer og den blir ikke synlig om jeg trykker publiser heller. Mac skal ellers være så mye bedre enn pc sier mange. Det er helt sikkert et enkelt problem med en enkel løsning. Men jeg får det altså ikke til.

Hjelp?
Anyone?

3 kommentarer:

Marianne sa...

Mulig løsning.
Prøv å kopier teksten inn i notisblokk (eller tilsvarende for mac) først. Kopier teksten fra notisblokk og inn i blogger. Det tar vekk eventuell mystisk formattering, slik at blogger ikke blir forvirret. Dersom du vil ha en spesiell formattering eller uthevelse av enkelte ord, må du gjøre det på nytt i blogger.

(nå bruker ikke jeg mac, så jeg vet ikke hva problemet er, men det er verdt ett forsøk.)

Lindkvist sa...

Takk. Skal prøve.

Lindkvist sa...

Nå fikk jeg det til. Lagret som rikt tekstformat eller ren tekst og vips: den lot seg lime inn lett som bare det. Takk!