Jeg er en mann. Alt jeg skriver er sant.

torsdag, desember 04, 2008

I en leilighet i Berlin

Er jeg. Sitter med datamaskinen og det store internettet. Men mangler fortsatt kofferten med alt det andre. Bøker. Klær. Mobillader. Det er snart to døgn siden jeg kom til Berlin. De har sagt at den skal komme nå. Mellom kl 16.30 og 19.00. Det er tjue minutter igjen. Jeg er redd den ikke skal komme likevel. Det har skjed før at noen har sagt de skal komme og ikke kommer. Eller kanskje de kommer men ikke finner en ringeklokke og ikke ringer med på mobil. Eller...

Jeg fryser litt. Jeg venter. Jeg skriver. Jeg har ansvaret for en katt.

Det har jeg hatt før. Men da var det en annen katt.

2 kommentarer:

Suzy Dahl sa...

Jeg vil også sitte i en leilighet i Berlin med ingenting annet enn en datamaskin! Det rimte.

Lindkvist sa...

Vel, det var litt deilig at kofferten kom må jeg si. Ikke før sju, men 21.30...