Jeg er en mann. Alt jeg skriver er sant.

fredag, august 11, 2006

Kvinners behov

Alle vet at kvinner fra naturens side har visse behov. Siden menns seksualitet historisk sett har blitt forsøkt kontrollert har menn vanskeligere for å være frie og åpne i forhold til seksualitet. Menn tør ikke være seksuelle uten at det er følelser med i bildet. Derfor vil menn ha en kjæreste før de har sex. Mange menn vil helst gifte seg og få barn også. Kvinner ser ikke slik på det, kvinner er ikke redd for uforpliktende forhold, eller rent seksuelle forhold. Nå finnes det heldigvis nok av menn som selger kroppen sin for at kvinner skal få tilfredsstilt sine behov. (Dette bør jo vektlegges i lønnskampen, det er rett og slett rimelig at kvinner tjener mer enn menn siden de bedriver ”u-hjelp” på denne måten.) Disse mennene er profesjonelle og mange norske menn kunne hatt ett og annet å lære av dem. Dessverre florerer det en del sykdommer og norske kvinner risikerer nærmest livet for å dekke sine behov. Heldigvis finnes det forhåndsregler.

Det er ikke lett å være kvinne og ha utilfredsstilte behov. Det bør menn forstå. Når de blafrer med øyenvippene ved bardisker og lar oss spandere øl etter øl for så å si at de vil gå hjem. Alene. Det er klart at kvinner med slike dyriske behov, i sommervarmen etter en del halvlitere kan gå for langt noen ganger. Særlig når menn blotter både det ene og det andre. Dersom menn ikke er interessert i sex, hvorfor signaliserer de sex gjennom klesdrakt når de går ut? I andre kulturer har de forstått dette og pakker mennene inn i hijab og burka for ”å beskytte verdisakene”. Nå synes ikke jeg dette er en god løsning. Hvem setter ikke pris på en blottet manneskulder en varm sommerdag? Som sagt, vi kvinner, har visse behov. Og mannskroppen er et utmerket objekt også å beskue. Hvorfor skulle den ellers pryde alle forsidene til både dame- og herremagasinene?

Alt ville bli lettere hvis menn sa ja oftere. Hvis menn ikke var så pripne og kostbare. Jeg er klar over at en mann som ligger med mange ofte blir kalt hore. Mens en kvinne bare blir sett opp til som en tøff og kuul dame som har skikkelig draget. Men dette bør jo menn ønske å endre. Vi kan ikke endre det. Menn må selv komme på banen. Det letteste ville være hvis menn bare sa ja hele tiden.

Kvinne: vil du ligge med meg?
Mann: Ja.
Hadde ikke det vært fint?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg følte meg frydefullt hensatt til Egalia her - en glimrende bakvendland-beskrivelse dette her.

Jeg leste selvsagt Egalias døtre da den kom. Lurer på om jeg har den et sted.. den kan med fordel leses igjen, med noen tiår mer erfaring :o)

Lindkvist sa...

Ja, Egalia-ideen er dessverre fortsatt aktuell og fungerer ofte godt for å tydeliggjøre skjevheter og stereotypier.

Anonym sa...

Fillern, trodde dette var om hvordan kvinner egentlig var, jeg. Har nemlig lurt litt på det. Åsså er det bare parodihællvette...

Skuffet nå.

Men det er kanskje noe i det uansett?

Lindkvist sa...

Jeg skjønner godt at du er skuffet. Det er i grunnen jeg også.