Jeg er en mann. Alt jeg skriver er sant.

mandag, mai 22, 2006

Seks timer kultur

På fredag gjorde jeg en solid innsats for kulturen. Som tilskuer. Jeg dro til Black Box Teater som er favoritt-teatret mitt. Det finnes ingen annen kulturinstitusjon i Norge som har gitt meg så mange gode kunstopplevelser som Black Box. Likevel var denne fredagen litt annerledes, det var Podium Spesial. Høydepunkter fra Podium 2006.

Det var et hardt program selv for overentusiastiske kulturelskere som meg selv. Seks timer med input kan bli mye (fra 19.30 til 01.30). Med få og korte ølpauser innimellom. Det var dog overraskende mye bra. Hovedinnvendingen er at det ble for mye program, at man på et punkt bør la kulturen gå over til fest (og helst før ølsalget stenger kl 00.30 - at ølsalget må stenge da får jeg klage over an annen gang)

Likevel, jeg fikk være med på mye denne kvelden, blant annet dette:

- En stillbilde-animasjon av Et Dukkehjem med Onkel Skrue som Helmer, sekretæren hans (en noe ukjent figur) som selveste Nora, Magica fra Tryll som Fru Linde og Donald som Krogstad.
- En av våre nye landsmenn forsøker å integrere seg selv til norskhet ved å helle lettmelk over hodet.
- Medpublikummeren ved siden av meg hvisker ”Because I love you” i øret mitt.
- Et anarkistisk støyimpro-orkester sjarmerer oss i senk.
- En mann problematiserer kjønn og seksuelle handlinger og poserer tidvis sexy. (Ingenting er så sexy som menn med et kritisk blikk på kjønnsrollene. He-he.)

Kulturellisiv

Ingen kommentarer: