Jeg er en mann. Alt jeg skriver er sant.

mandag, mai 08, 2006

Født i tyrens tegn

I dag har noen jeg liker 30 års dag (Happy birthday, even though the day is almost over). Broren min, som jeg også liker ble 30 på lørdag 6. mai (hurra for han). Svein Jarvoll, min høyt verdsatte lærer i Bø, ble 60 år fredag 5. mai (hurra for han også) (to siders intervju i siste Morgenbladet i sakens anledning). Alle tre har det til felles med meg (som har bursdag på torsdag) at vi er tyrer. Grunnen til at jeg ikke har skrevet opp fødselsdato under personlige opplysninger er at da føyer bloggen til, helt av seg selv, både hvilket stjernetegn jeg har og hvilken zodiac jeg har (hva nå det er for noe?). Dette er en vektlegging av astrologi som jeg overhodet ikke ønsker og jeg fjernet derfor fødselsdatoen igjen. Når det er sagt er jeg umåtelig fornøyd med å være tyr selv om jeg ikke tror på horoskoper. Jeg har nemlig lest at tyrer er pålitelige, opptatt av kunst og kultur, glade i mat og drikke, trofaste, beskyttende, til å stole på, opptatt av design og estetikk, gode med økonomi, ambisiøse, lidenskapelige, holder alltid avtaler, kvalitetsbevisste, kreative, seige, utholdende, og ofte intellektuelle. Sa jeg pen og morsom? Pretensiøs?

Ingen kommentarer: