Jeg er en mann. Alt jeg skriver er sant.

onsdag, november 19, 2008

Feminismekonferanse

Lørdag 22. nov er det feminismekonferanse på Litteraturhuset et arrangement både Kvinnefronten, Fett og Ladyfest står bak. Det begynner kl 11 og varer hele dagen og kvelden og litt utover natta.

Programmet finner du her.

Høydepunkter fra programmet:


18.00

Kåseri med Ellisiv
Lindkvist - Kvinner og frihet
Ellisiv Lindkvist Forfatter, dramatiker,
skribent og kulturredaktør i Fett.

18.20

Pubdebatt – Frihet og
feminisme

Mange kvinner velger å utdanne seg til såkalte kvinneyrker selv om de
er dårligere betalt, de avstår fra lederstillinger for å ha mer tid med barna,
går med høye hæler selv om dette ikke er særlig komfortabelt, osv. Er disse
valgene uttrykk for frie valg eller er de bygget på strukturer som ligger til
grunn for våre valg? Hva legger vi egentlig i begrepet frihet?
Debattleder:
Ellisiv Lindkvist Debattanter: Hannah Helseth, sosiolog, Mali Steiro Tronsmoen,
Leder av sosialistisk ungdom. Kaja Glenne Lund, Redaktør i Radio Rakel.



Ok - det er mulig det er andre ting som er større høydepunkter i programmet, men dette er iallfall mine bidrag i løpet av dagen og jeg har tross alt denne bloggen for å kunne skryte, eller informere om hva jeg gjør.

Vel møtt.

Ingen kommentarer: