Jeg er en mann. Alt jeg skriver er sant.

tirsdag, juni 10, 2008

Skal det være en spøk eller?

Her sitter man og har i grunnen en dårlig start på dagen. Det er ikke måte på. Og før man rekker å slå av radioen er Sånn er livet i gang (jeg hører jo bare på p2)- denne gang med den pirrende introen "Likestillingen har gått for langt" Hørt det før? Og hvem lider: Jo, barna. Hørt det før? Det er psykolog Anne Bru-et-eller-annet som rett og slett hevder at mødre har bedre omsorgsevne enn fedre. Eller kvinner mer enn menn og det hele skyldes ett hormon. Ha-ha-ha. Er det første april i dag?

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Hvorfor fikk kvinner stemmerett i utgangspunktet?

Forøvrig har jeg ikke noe i mot å være en mann.

(Nei, Lindkvist ikke knuse radioen, bare slå den av.)

Og herlige fru hormon-psykolog er klar over hvor herrrlig kontroversiell hun er. Nesten litt sånn pirrende politisk ukorrekt. Lallalala.

Ja, det kan man jo også si når man sprer gammelt kjønnskonservativt tankegods. Eller fordommer fra 50-tallet som store deler av befolkningen har lagt i skuffen for utdatert tankegods. *Grøss*

Så måtte også Sånn er livet som tidvis er et glitrende program gå i kjønnsstereotypfella under ønsket av å være herrlig pirrende ukorrekt.

I morgen: Antirasistisk arbeid har gått for langt. Negre passer til å gjøre slavearbeid. Hør den svarte talsmannen si at dette skyldes et eget hormon hos de svarte.

*slår av radioen*

(Ok, hvis de skal avsløre i slutten av programmet at det faktisk er en spøk og et opptak fra 50 tallet i modernisert utgave så har jeg gått fem på. Jeg orker ikke høre hele innslaget for å finne ut av det. Og er dessuten såpass pessimistisk innstilt at jeg ikke tror det.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, fri og bevare meg for et samfunn der nrk faktisk slipper til mennesker som ikke tenker akkurat slik de er blitt fortalt av Mor Stat...

Avil sa...

Stian Nordskog: Ja, Lindkvist driv berre og promoterar statsfeminismen. Bra Høire og du er vakne. Ellers ville det bere galt avsted.

Anonym sa...

"Ja..."
Skal forvørig hilse fra Carl Joachim Hambro...

Lindkvist sa...

Nei, men istedet har forlest sep på litteratur fra 50-tallet og gått glipp av de siste 60 års utvikling. Ja, det lover jo godt.